fredag 8 april 2011

Ingen promenad.

I dag var en konstig dag. Mitt enda engagemang var att ta tunnelbanan ut till Vreten och köpa en fotobok klockan 12.30, men eftersom min bil står i garage i samma område så fick jag den brighta idén att stanna till där och se om det var någon ström kvar i batteriet efter vintern. Sedan kom jag på att jag faktiskt lika gärna skulle kunna besiktiga den om det visade sig att allt stod rätt till. Sagt och gjort! Halv åtta å morgonen tog jag tunnelbanan till bilen, konstaterade att den startade finfint och började så leta besiktningstider. 14.50. I Södertälje. Nåja, det får gå! Sedan fördrev jag lite tid med att fönstershoppa dyra fina saker innan det var dags att köpa boken. Efter det så körde jag söderut och tittade på lite fler dyra fina saker innan det var dags att besiktiga. U.A! Som vanligt! Slutligen var det bara att återbörda bilen till garaget och åka hem. Och handla på vägen. Så nu sitter jag här, 9 timmar senare och tycker att jag faktiskt gjort något vettigt med min lediga dag.

Ytterligare en bra sak hände: nyss tappade jag en odiskad skål i golvet så att den sprack! Toppen, då behöver den ju inte diskas!!

_D7C6398_2011-03-31_18-01-18

73.0 kg.

0 kommentarer: