söndag 21 december 2008

Julen lackar.

I dag har jag varit så duktig. Först dammsög jag så att propparna gick, och sedan åkte jag till min favoritköttaffär och köpte skinka. Och så var jag på Ica och köpte en massa annan skit man vill äta till julen. När jag kom hem så kryddade jag skinkan och slängde in den in ugnen och kokade lagen till sillen. Och nu när sillen är gott och väl inlagd och skinkan står i ugnen så kan jag med gott samvete bara sitta och sitta ett tag. :-)

Och ja, jag lagar min skinka i ugnen och jag griljerar den inte. Vänj er.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är i sanning imponerad av din julighet ... orden fattas mig.
Imponerad. Det får räcka så.


Ha en riktigt bra jul, med allt du vill ha och önskar.
Kram! :)

/ H

MP sa...

Åja, allt har en baksida och tomten har två.

Hur står det till med juligheten själv? Jag är säker på att du har *härlig* skinka!

Det samma önskar jag eder!

Anonym sa...

Hahaha! :D

Jo, skinkan är det inget fel på. Den kör jag med året om, tröttnar aldrig. En och annan ål hade dock inte skadat.


Var hälsad väna mö
Imorgon blir det tö
Då får du skinkan smaka
med knäck och spättekaka

Så därför njut av julegott
och smaska högt av vällust blott
Tills du är mätt och trötter
Ge mig några nötter

Sen är glada julen slut
och alla tomtar slinker ut
Och du får vänta ett år till
på dopp i grytan, inlagd sill



/ H

MP sa...

Och han står så röd och grann i grenen. Tomten alltså. Granen står ute på tomten.

Jag har skånskt påbrå, så jag borde ju kunna bjuda till ålagille, tycker du inte det?

Och där dök det upp en spättekaka också. Fast det äter jag inte. Vad ÄR det egentligen? Bakat grisflott? Fast dopp tycker jag ju om, men det är inte ofta man får det nuförtiden!