tisdag 5 januari 2010

Kallt kallt kallt.

Det är gräsligt kallt här i huvudstaden, minus 20. I morgon blir det dubbla långkalsonger och den tjocka uniformströjan. Jag skulle behöva ett par nya handskar också, men efter all jul och allt nyår vi haft på sista tiden så jag har bara 280 kronor och 16 öre på kontot så det får vänta till nästa vinter.

Våra nya tåg har förresten luftburen värme i stället för riktiga element. Detta innebär att när temperaturen sjunker under c:a 15 minus så går fläkten konstant på högvarv och låter inte helt olikt en gammal dammsugare. Rätt irriterande att lyssna på en hel arbetsdag kan jag avslöja. Riktiga element har å andra sidan nackdelen att...nej vänta nu. Riktiga element har faktiskt inga nackdelar! Korkade jävla tyska ingenjörer!

Jag kan också berätta att jag har haft 7 (sju) dörrfel i dag. Och på det sista tåget jag körde funkade inte hälften av motorerna. På övriga tåg jag körde var det bara en trejedel av motorerna som inte funkade. HURRA för tysk kvalitet! Hurra för SL som är så otroligt skickliga på att köpa tåg! Hurra för SL som inte ens har vett att reklamera skiten (de skulle nämligen tappa ansiktet då eftersom det skulle komma till allmänhetens (skattebetalarnas) kännedom att de slängt ut X miljarder på rent jävla SKRÄP.

0 kommentarer: