tisdag 27 maj 2008

Besiktning.

I morgon skall min lägenhet utflyttningsbesiktigas. Och jag skall försöka bortförklara kattrivna tapeter och av sängben sönderskavda linoliummattor. Och detta skall jag göra klockan... NIOÅTRETTIO på morgonen!! Är de inte kloka?

På onsdag skall det skrivas kontrakt med nya värden. KLOCKAN NIOÅFEMTON! Det här verkar som någon slags sammansvärjning. Vid den tiden så SOVER man!!

Skit samma. Det löser sig. Jag har inte riktigt fattat att jag skall flytta. Lite svagt så börjar jag oroa mig; hur skall jag få plats med mina saker? Jag skall ju flytta till en mycket mindre lägenhet! Jag måste sälja den ena bilen och skaffa garage till den andra! Och jag måste...PACKA! Jag HATAR att packa. Och flyttstäda! Jag hatar att städa! Fy fan, plötsligt ser jag tusen problem torna upp sig. Jag önskar att någon kunde komma hit och peka med hela handen och se till att allt flyter smidigt.

  • Säga upp, resp. nyteckna internet.
  • dito el.
  • och tele (eller så säger jag upp den fasta).
  • ändra adress.
  • flyttkort!
  • skaffa tio miljoner banankartonger.
  • skaffa garage till lilla bilen.
  • sälja stora bilen!
  • prata med banken.
  • skaffa recept på ångestdämpande.

0 kommentarer: