torsdag 29 maj 2008

Jo minsann.

I dag skrev jag kontrakt. På en lägenhet. På Kungsholmen. I staaaaaan! Jag har längtat in till stan sedan jag flyttade ut till förorten för 14 år sedan.

Vid något tillfälle beskrev jag mig själv sålunda; "jag är en sådan som gärna skjuter upp saker till morgondagen, men när de väl måste göras så vill jag att det skall gå undan".

Nu verkar jag få mitt lystmäte!

Preliminär flyttdag är nämligen den 7 juni! Om en dryg vecka! Och jag har inte gjort NÅGOT än! Inte något alls, inte packat, inte städat, inte fyllt i blanketter.

Och jag har bara två lediga dagar innan det smäller, och den ena (i morgon) skall jag ägna åt att tvätta, och åt en uteservering eller två, de planerna vill/kan jag inte ändra på.

Nåja. Det ordnar sig nog! Det gör det ju alltid.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jamen grattis!
Jag flyttar i morgon jag.

MP sa...

leia; jo jag har förstått det! Grattis! :-)