lördag 22 november 2008

Trots.

Trots goda föresatser kom jag inte i säng förän halv fyra i morse. Med tanke på att jag gick upp halv fyra i går morse så var det inte helt lyckat. Visserligen sov jag middag tre timmar i går eftermiddags, men ändå.

När jag vaknade i morse kunde jag genom en glipa i gardinen se att det var ljust ute, varvid jag antog att det var dags att gå upp. Det var det inte, förklaringen till ljuset var nämligen att vintern är här!
Klockan var strax efter sju..

_D2C67672008-11-22_10-20-32 

 

Det är inte utan att man saknar hösten en aning!

_D2C67472008-10-15_12-53-04

 

Nu återstår att se om jag skall sova middag i dag också och gå ut och slarva i kväll, eller om jag helt enkelt skall gå i säng i vettig tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar på ... att du slarvsov!


/ H

MP sa...

Du har både rätt och fel. Jag sov, men inte slarvigt! :-)