söndag 9 november 2008

Vin, någon?

Eftersom jag inte får hångla i kväll så tittar jag på film i stället (det är min vanliga ersättningssysselsättning, och tro mig, jag tittar på film VÄLDIGT ofta).

Kvällens rulle är Alexander. Den är lite rolig på det viset att vissa karraktärer pratar amerikansk engelska, medan andra pratar med skotsk eller irländsk dialekt. Nu till kärnfrågan. Hur skulle det vara om man skulle göra en svensk version, där grekerna talade rikssvenska, killarna från Troja snackade skånska och folket från Sparta dalmål? Skulle det funka? Nej. Och det gör det inte på engelska heller. Det hela verkar lite Sagan om ringen..

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vill du har bra filmtips????

Gå då in här: http://smillalilla.blogspot.com/


//Mysti

Ps. VI är filmomaner, trots hångel ;-)

MP sa...

Jag lovar att hålla ögonen öppna! :-)