torsdag 17 september 2009

Dygnsrytm.

Efter en månads sjukskrivning med därav följande justering, och cementering, av dygnsrytmen är det nu dags att försöka att åter vänja sig vid att inte ha någon rytm alls; kort sagt att jobba skift.

I dag gick jag upp sju på morgonen, en tid då jag för någon vecka sedan gick och lade mig. I morgon slutar jag 23 och i helgen skall jag jobba natt, så planen var att försöka lägga mig runt 23 i kväll. Strax före 19 höll jag på att trilla ur stolen. Alltså satte jag larmet på en timme, lade mig i sängen och slockande omedelbart. 10 sekunder senare hade timmen gått och jag släpade mig ur sängen och gick ut och åt middag. Allt jag kunde tänka på var att gå hem och lägga mig igen. Vid 23 kunde jag äntligen tillåta mig detta.

Nu är klockan kvart över ett, jag gäspar och ögonen svider men kan lik förbannat inte sova!

P.s. På fredag skall jag gå på apoteket och diska.

P.p.s. Jag skall alltså till apoteket för att hämta medicin, diska tänkte jag göra hemma.

P.p.p.s. Om inte något oförutsett händer.

P.p.p.p.s. T.e.x. att jag är för lat för att diska.

P.p.p.p.p.s. Rättelse: det vore inte oförutsett förresten.

4 kommentarer:

Diskis sa...

Fråga på apoteket om det finns något som hjälper för diskning. Inte mot. FÖR. För ett mer diskbenäget beteende. Glad-disk-piller.
Vem vet, kanske får du rentav en diskmaskin på recept?

MP sa...

Mja, jag vet inte. Det känns inte som om jag lider av diskbrått'..

:) sa...

Nä, men du lider av Tåm Jåns. Snart.
Kanske bäst du ger biljetten till mig.

MP sa...

Jag lider inte alls. I synnerhet som jag har fått sovmorgon i övermorgon, jag börjar inte förän halv sju...