tisdag 15 september 2009

Typiskt!

Lite varstans i trappuppgången sitter det lappar angående ett planerat strömavbrott i dag klockan 8-12. Eftersom jag vaknade redan halv åtta i dag så tyckte jag att det var lika bra att masa sig upp så att jag åtminstonde skulle hinna laga lite frukost innan strömmen försvann.

Klockan åtta på slaget slocknade belysningen. Det finns inte mycket i det moderna livet som kan utföras utan el, så vad göra? Diska! Man kan diska även när det är strömavbrott, alltså sätter jag i gång att fylla diskhon, skölja glass och allt sånt. Och…så…precis när jag skall börja själva diskandet, klockan 08:48 så klickar det till och strömmen är tillbaka!

Så himla typiskt, jag som verkligen behövde diska!

4 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Haha!
Du e la för rolig du!
=)

Nostalgia sa...

(man kan diska med strömmen på också)

skölja glass!

Glastanten sa...

Nog för att det är bra med renlighet i dessa sviniga tider, men skölja glassen ... ?

MP sa...

KL: Ja visst ääär jag! :-)

Nos: Jä jä, en liten felstavning piggar väl alltid upp? Kanske man kan förresten, men varför chansa?

Glasberget: Inget är gott nog för mig!