måndag 13 oktober 2008

Mina konstiga grannar.

Mina grannar är lite konstiga. Flera av dem har vanan att lämna ytterdörren öppen, medan de lever sina liv lite grann som på en scen där innanför. Ibland står en dörr på vid gavel, ibland står en bara lite på glänt, med en katt som försiktigt kikar ut i trappuppgången. Kan det vara alla dokusåpor som skapat detta beteende?

Hur som helst, väldigt många av dem håller på att flytta nu. Huset skall ju renoveras och flera av dem har haft tidsbegränsade kontrakt. Det står fan alltid en pick-up hyrd från Statoil utanför porten! T.o.m. när jag skriver detta, kvart i elva på kvällen, håller någon på att bära grejer där ute. Bl.a. en otroligt ful lila tygsoffa, som bär alla tecken på att häröra från sjuttiotalet. Den borde ha tillåtits att stanna där, denna soffa. ALLT från sjuttiotalet är inte bra!

 

Nu kan jag inte komma på något mer.

 

P.s. Jo förresten! Min närmaste granne! Hon är en sådan där typiskt svensk "afrika-tant", d.v.s. femtio-nånting, går klädd i färggranna lakan, hennafärgat hår, bränner rökelser. Jag gillar INTE att hon har sin ytterdörr öppen när hon bränner sina jäkla rökelser. Hon är bergis konstnär dessutom. Fy katten! :-)

0 kommentarer: