söndag 22 februari 2009

Nu börjar det dra ihop sig.

I natt skall jag vara reserv. Det vill säga att jag har inga förutbestämda arbetsuppgifter utan skall rycka in om någon sjukskriver sig eller om något tåg blir väldigt sent eller går sönder. Just det jobb jag skall ha i natt - “Nattreserven” – brukar vara mycket lugn, och vanligtvis behöver jag inte göra något annat än att dricka äckligt automatkaffe och läsa.
Men! När jag nyss var ute och handlade så upptäckte jag att det har snöat, rätt mycket dessutom och även om det nästan är plusgrader så bäddar det för problem.  Håll tummarna för att jag får en lugn natt.

I vilket fall som helst så upptäckte jag något längst in i grytskåpet som jag helt glömt bort; NIOBOLAGETS DELIKATESSGRILL. Spännande! Det är en slags smörgåsgrill man ställer på plattan, eller i mitt fall över lågan.

Alltså handlade jag bröd, skinka, lök och ost. Kompletera det med lite pepparrot som redan fanns i kylen så får man en trevlig, om än enkel, middag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du får i dig lite käk.
Nu måste du väl diska?? Visst?


*väntar på diskblogg med bilder*

/ H

MP sa...

Hmpfaff.
Jag har gjort ett bejublat framträdande som diskande bildbloggare, det får räcka! Jag vill ju inte avslöja ALLT för mycket!