lördag 7 februari 2009

To bädda or not to bädda.

Det ser faktiskt helt överjävligt ut här hemma. Jag BORDE städa. Även om det egentligen inte är så...äckligt. Utom golven då. De ÄR faktiskt äckliga. Fast det gör inte så mycket efter som man ser så lite av dem. Mest så borde jag bara plocka undan alla prylar som ligger och skräpar överallt. Och allt damm. Som ligger och skräpar. Överallt. Var förvarar ni ert damm när ni inte använder det?

Varför borde jag städa då? Jo som förberedelse för om* jag får besök så klart! Jag har en viss föraning om att kvinnor eventuellt skulle reagera negativt på lägenhetens nuvarande tillstånd. Fast sedan tänker jag "äsch, får jag bara upp henne hit så är det för sent för henne att backa ur med hedern i behåll"! Fast kvinnor kanske använder lägenheter som ännu en parameter i urvalsprocessen? De kanske tänker "bäst att kolla hans lägenhet. Bäst att kolla om han dammsugit under sängen" (det har jag inte). Lömska varelser de där kvinnorna.

Min förhoppning är att de skall finna mig så förödande charmig och het innan de kommer hit att de kan överse med en viss oordning. Hoppet är det sista som lämnar en.

 

*= Lägg märke till det krypande osäkra "om" istället för det mer självsäkra "när". Jag borde ändra attityd!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som man bäddar får man ...


/ H

MP sa...

Nu var det iofs golvet och inte sängen som var det huvudsakliga samtalsämnet. Visserligen kan man göra både det ena och det ändra även på golvet, men jag föredrar dock den relativa komfort som sängen, vid vissa aktiviteter, har att erbjuda. Även vi andra aktiviteter för övrigt.

Och nu har jag glömt vad det var vi talade om. :-O

Anonym sa...

Annars är under sängen, oprovat ställe...

KL

MP sa...

Mmmm, under sängen har jag aldrig provat. Om inte undersängen på en finlandsfärja räknas. Men det var lääänge sedan!