måndag 23 mars 2009

“Hemma”

Nu sitter jag hemma hos mig, i min lägenhet, min riktiga. Stackars flyttrötta gästen ville nämligen sova, och jag tänkte att hon gott kunde få göra det så jag gick över. Det känns fint att spendera en sista kväll här innan de grymma byggarna kommer med sina maskiner och river ner allt det jag tycker så mycket om med den här lägenheten. Den lynninga gasspisen, de opraktiska köksskåpen, den totalt orengörbara badrumsgolvet. Och det aldrig NÅGONSIN rengjorda köksgolvet.

Nåväl. Det kommer att bli bra när det är klart. Annorlunda, men bra. Jag kommer att få en superfräsch lägenhet att aldrig städa, vilken lycka!

 

Ny tanke: en kompis har erbjudit mig att hyra ett torp. Femhundra spänn i månaden. Det är lockande, men eftersom jag inte har någon bil att köra på vintern så skulle jag mest kunna vara där på sommaren, och eftersom det inte finns el så skulle jag då vara tvungen att investera i någon slags gasolkylskåp. Vad kostar sådant? Skulle jag vara där tillräckligt ofta för att det skulle vara värt det? Och är detta en bra raggningsreplik: “Vill du testa mitt utedass?”

 

Jag får fundera på saken. Lämna gärna edra synpunkter på därför avsedd plats.

Kram.

6 kommentarer:

Nostalgia sa...

men självklart ska du hyra ett torp!! fatta vad mycket du hinner. där. tex berättelsen om herr roos av håkan nesser, herr roos köper ett torp och blir indragen i skumma saker ;)

MP sa...

Ja, läsning och vedhuggning är typ de två aktiviteter man skulle kunna ägna sig åt där. Jag skall fundera på saken! :-)

Nostalgia sa...

hinner LÄSA. varför skrev jag inte det? men du verkade fatta ändå, smarta jävel.

MP sa...

Jag läser mellan raderna sirru. Oftast mer än vad som är nyttigt iofs, men det här gången gick det ju bra. :-)

Nostalgia sa...

fanns inte så mycket annat att tolka in där :p

MP sa...

Oh jag veeeet! :-)