onsdag 25 mars 2009

Utlokaliserad.

Jag sitter här i den tillfälliga lägenheten och undrar när min ordinarie internetuppkoppling skall behaga fungera igen. Till dess surfar jag via jobbmobilen, vilket inte bara är långsamt utan också hindrar mig från att ladda ner något stort, jag har bara 500 Mb per månad.

Maken till vansinnigt planerad lägenhet har jag för övrigt aldrig varit med om. EN garderob, en LITEN. Diskbänken till hälften dold bakom kylskåpet och köksfläkten placerad över diskstället. Extremt begränsade förvaringsutrymmen (allt mitt porslin måste stå för jämnan i ovan nämnda diskställ). Och absolut INGEN arbetsyta i köket.

Skall jag sitta i sängen och skala potatis?

 

Gnäll. :-)

6 kommentarer:

Nostalgia sa...

en del männsikor bor i små hyddor med stampade jordgolv utan köksfläkt, diskbänk och mobilt bredband :p

MP sa...

Och om jag hyrde det där torpet så är det ju i princip så jag skulle bo. :-p

Anonym sa...

Blablabla potatis schmotatis. Var är .H.?!

MP sa...

Schmotatismos ja, det är gott.
Ingen aning om var hon är du, men inte fan är hon här! :-(

Nostalgia sa...

ja! rätt åt dig.

MP sa...

Jaså är det så det låter?! Du vill mig illa!