lördag 28 mars 2009

Kattfångaren på Kungsholmen.

Jag vet inte vad det är som gör det, men jag tycks hitta katter hela tiden, överallt. Som nu till exempel när jag skulle ner och tvätta, jag hittade en väldigt söt liten kattunge i trappan. Sedemera hittade jag ägaren också, den lilla hade smugit ut olovandes för att upptäcka värden. Dock hade han (hon?) tröttnat och jamade hjärtskärande och uppgivet vid tiden för upphittandet. En lustig detalj är att han visste var han bodde, den lilla, han blev helt till sig när jag väl hjälpt honom hitta rätt våning och försökte ta sig in genom den stängda dörren. Får jag höra att unisont “naaaahhhhh” från alla närvarande?

Nu åter till wow och tvätt. Hej!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vov, vov!


/ H

Linda sa...

Men. Du glömde berätta vad värden tyckte om att bli upptäckt!

MP sa...

Men H då. Måste du alltid FÖRSTÖRA! :-p

Linda; det VAR inte värden, det var en katt.

Nostalgia sa...

och undrar vad värden gjorde när han/hon blev upptäckt!

MP sa...

Okej. NU ser jag. Ok. Jag glömde ett L. Förlåt. FÖRLÅT! Kan vi glömde det här nu, gå vidare med våra liv? Va'? Snälla?