tisdag 5 maj 2009

Jag är uppenbarligen mycket sjuk.

Jag var precis på väg att ta mig en liten eftermiddagsslummer i soffan när jag plötsligt fick för mig att det kanske skulle vara trevligt att diska lite.

Eftersom jag inte är den som som låter ett så gyllene tillfälle gå mig förbi smet jag snabbt ut i köket innan jag började ana oråd och satte igång med disken. Sedan rengjorde jag spisen. Sedan tyckte jag att jag var så duktig att jag åt lite glass. Sockerkicken fick mig att diska all odiskad disk som stod i vardagsrummet också. Ovanstående följdes av tömning av samtliga papperskorgar, upplockande av tusen snorppapper och bortstädande av smutstvätt från golvet.

Det här börjar bli läskigt.

3 kommentarer:

vanilla hotel sa...

Tag din säng och gå. Du är frisk!

Eller drabbad av en följdsjukdom. Disksjukan. Den för dock det goda med sig att hemmet prepareras för oväntat besök. Bara så där.

Nostalgia sa...

det låter allvarligt 8/ kan du inte ringa 1177 o förklara symptomen o se vad de säger?

MP sa...

Vanilj: Jag känner mig inte frisk. Men i händelse av oväntat besök skall jag nog kunna spela frisk iaf. Bara så där.

Nostalgia: De kommer bara säga att jag skall ta en ipren och gå till jobbet. :-/