söndag 3 maj 2009

Mot dagens slut/I livets slutskede.

Jag vaknade tidigt, vid halv sju. Jag mådde inte bra. Efter ett samtal med sjukvårdsrådgivningen beslöts att jag inte skulle ta Ipren i dag för att se om febern gått ner. Sedan gick det utför.

Slutligen bestämde jag mig för, att som tidigare meddelats, fylla diverse nödvändiga förråd, varför jag med trötta steg gick först till videobutiken och sedan med trötta steg till Ica. Jag köpte köttbullar och rödbetssallad, rostbiff och potatissallad samt legymsallad. I mitt förvirrade tillstånd tycks jag ha ansett det representera en varierad kost. Därefter gick jag med trötta steg hem.  Efter att jag ätit mådde jag jättebra i c:a en kvart. Sedan gick det utför igen.

Resten av dagen har ägnats åt att med trötta steg gå till kylskåpet, sedan med trötta steg till tv-soffan.

När jag vaknade i morse hade jag 35,9, nu har jag 38,5 (nytt rekord). Ipren here I come!

5 kommentarer:

Linda sa...

Haru gått hädan nu?

malin sa...

ifall du var en häst hade du haft alldeles normal kroppstemperatur...

ta hand om dig!

MP sa...

Linda: Det är nära, mycket nära! När du läser detta är jag antagligen död. Vill du ärva min blogg?

Malin: Även om alla mina vänner förvisso kallar mig "hingsten" så kan jag garantera dig att jag inte är en häst. :-)

Tack!

Linda sa...

Njae Hingsten...jag vet inte riktigt vad jag ska göra med en, om än liten och söt, gulleblogg befolkad av ömma fruntimmer. Men tack ändå. (Jag tar kameran.)

MP sa...

Linda: Du HAR ju en kamera. Fast du har iofs en blogg också..