lördag 2 maj 2009

Mitt lidande tar aldrig slut.

Eftersom min lilla förkylning inte tycks bli bättre, tvärtom, beslöt jag för att ringa sjukvårdsupplysning hos Previa som jag har via jobbet.

Sköterskan jag talade med föreslog att jag skulle kolla i spegeln om jag har halsfluss. Detta skulle lämpligast ske genom att hålla ner tungan med en sked. Alltså…med hela svalget fullt av segt slem så är bara tanken på att stoppa en sked halvvägs ner i halsen extremt avtändande. Kväljningar var ordet sa Bull.

Dessutom föreslog hon att jag skulle dricka mycket (konjak, antar jag) och äta glass.

Allvarligt talat, inte fan ringer jag sjukvårdsupplysningen för att få en massa upplysningar, jag ringer för att bli frisk! GÖR MIG FRISK!

2 kommentarer:

Nostalgia sa...

men har du halsfluss så kan du knappt svälja ALLS. varken glass eller konjak.
sjukvårdsupplysningar är inte till så mkt hjälp..

MP sa...

Men då HAR jag väl inte halsfluss. Tack, TACK för att du tog ifrån mig det enda spännande jag hade. :-(