onsdag 16 december 2009

Är alla människor idioter?

Min kära syster, som bor utomlands, har bett beordrat mig att ombesörja julklapp till vår ömma moder. Hon föreslog att jag skulle gå ner till delikatessaffären och köpa lite ost och skinka och skicka med post, men att jag skulle skicka det senast i morgon, annars skulle det inte komma fram i tid till jul.

Hm.

OM det, högt älskade syster, tar sju dagar att skicka ett paket så tänker i alla fall inte jag skicka mat på det sättet. Och även om det bara tar 24 timmar, vilket är det vanliga, så tänker jag ändå inte skicka mat per post! Ledsen syrran, morsan får en värdecheck på ICA, eller något dylikt.

Om ingen av er har något jävligt bright idé?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du över lämnar den i egen hög
person och kan då köpa klappen några minuter innan! =)

KajsaLiiiiiisa

MP sa...

Nej det går alls icke för sig! Det är för långt! Jag skulle ju behöva hitta någonstans att mellanlanda mellan Stockholm och Bohuslän..

Fröken Underbar sa...

Men ett fint smycke eller en god parfym? En förstoring på barnbarnen där har vi det! :)

MP sa...

Eller en förstoring på MIG! JAAAA!!