torsdag 31 december 2009

Värre och värst.

Jag håller på och diskar jag, på självaste nyårsafton. Senast jag diskade var på julafton. Börjar ni se mönstret? Precis! Nästa gång torde bli…trettondagsafton? Och sedan påskafton, pingstafton, midsommarafton. Sedan ett lååångt uppehåll fram till nästa julafton. Har jag missat någon afton?

Dock skall det sägas att en bekant till mig varje vecka går till Myrorna och köper sju tallrikar, sju glas, sju gafflar och sju knivar, så det kunde varit värre.

Gott nytt år på er!

Edit: jag bifogar en bild ur verkliga livet. Ni gillar ju när jag diskbloggar.

4 kommentarer:

Nostalgia sa...

alla helgons blodiga afton.

MP sa...

Men gud, ja! Min egen födelsedag!

Jag kom själv på valborgsmässoafton när jag stod och diskade i går; konungens födelsedag!

Kanske vore det enklare om jag diskade varje torsdag i stället?

Nostalgia sa...

ja, eller varje tisdag, torsdag o söndag? :p

MP sa...

Varje torsdag? Ja?