söndag 20 december 2009

Jag har blivit RIKTIGT sjuk!

Dagen började med att jag, efter en snabb kopp te, åkte ut i förorten till min favoritslakteributik och inhandlade skinka, prinskorv och julkorv.

När jag kommit hem igen (och vilat lite) gick jag till Ica och handlade allt annat, utom det som var slut som jag handlar i morgon.

Sedan (efter att ha vilat lite) kokade jag lagen till sillen.

Så snart jag fått ta igen mig ett tag så var det dags för tvättstugan. Och när jag ändå tvättade så kunde jag ju gärna diska. Och när man diskar så finns det få saker som passar bättre än att städa badrummet och torka alla golv också.  Lite emellanåt så passade jag på att vila en aning.

Snart är det dags att hämta tvätten, och sedan skall jag VILA!

Jag vet nog vad som farit i mig, min lömske fan, jag försöker ställa mig in!

Santabad

P.s.
Flickor, ni måste lova mig en sak, nu när det är jul och snart ett nytt år och allt. Lova att jag skall diska oftare än var tredje vecka!

3 kommentarer:

Linda sa...

Jag lovar, såklart.

Santa Classia sa...

Den enkla går jag inte på.

MP sa...

Linda: Tack snälla!

Tant Klas: Tack snälla!