fredag 23 januari 2009

Rubrik!

Jo då, i dag var jag hos doktorn och jag kan glädja (?) er med att jag troligen inte kommer att dö riktigt än. Ni kanske kommer ihåg att jag häromdagen fick en lista att välja husläkare från och valde den med tuffast namn? När jag registrerade mig på mottagningen i dag fick jag reda på att den jag valt bara var den jag skulle till i dag och att min egentliga husläkare var "få se...71...doktor X!" Så mycket för den valfriheten. Hur som helst hamnade jag dock hos doktor Frank i dag, hon var helt okej. Men lite för lång för mig så det gör inte så mycke att jag fick en annan.

Sedan gick jag till apoteket. Och det är väl ändå FAN att folk inte kan gå ordentligt! Sista biten hamnade jag bakom ett par som gick i bredd mitt i trottoaren så att det var stört omöjligt att komma förbi dessa slashasar som jag sedan fick "köa" bakom hela vägen in på apoteket, fram till könummren där de tog det nummer som rätterligen borde tillfallit mig, varvid det omedelbart plingade till och MITT nummer kom upp. Jag fick ta DERAS nummer och vänta i fem minuter. Jävla as..

Apoteksbiträdet var lite ovanligt. Hon var varken skör och anemisk eller systembolagsbastant (minns ni gamla tiders systembiträden? Sådana finns bara på apotek nuförtiden), utan levnadsglad och trevlig!

På apoteket såg jag också en vacker flicka och insåg att det borde gå att ragga även där. Lite beroende på vad man har i kundkorgen. Och vad hon har i kundkorgen.

Sedan köade jag bakom diverse arbetsskygga stadsvandrare till Ica och handlade lunch och middag.

Dagens kändisspottning på Ica: Laila Freivalds.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:D

Vet du, jag tror apoteket har satt i system att byta ut sin personal. Jag blev helt chockad vid mitt förra apoteksbesök ... all personal var så glad och trevlig. De hälsade så käckt när man kom in och frågade jag vet inte hur många gånger om de kunde hjälpa till med något.

För övrigt är det bra att du inte kommer att dö riktigt än. Du har många inlägg att skriva innan det är dags att ge sig iväg.

Ha en bra dag :)

/ H

MP sa...

Eller så har de bara givit personalen tillåtelse att tulla av förråden? Kaffe- och Cipramil-rast!

Tack, så snällt sagt. :-)

Tack, igen, dagen blev helt okej!