lördag 18 juli 2009

I går (och i förrgår).

Jag kanske skulle berätta lite om min dag i går, mitt senaste inlägg var ju något komprimerat.

Det hela började i förrgår, min syster ringde och bad mig ta med den laptop som jag fixat i ordning åt vår mor till Centralen eftersom syster, hennes man och deras två barn skulle åka ner och hälsa på henne. Klockan 09 skulle tåget gå. Nio på morgonen! Gah!

En timme senare ringer hon tillbaka och säger att tåget går 09.55.

En timme senare ringer hon tillbaka och säger att hennes man är sjuk och skall stanna i stan. Kan jag hjälpa dem till Centralen? Jo då, vi ses vid 09, då har vi gott om tid.

Jag sätter larmet på 07.45 (på min SEMESTER!) Somnar 03.00.

Klockan 07 i går ringer min syster och ber mig komma en halvtimme tidigare, de måste på apoteket först. Suck.

Tömmer bil på verktygslåda, trasigt bilbatteri och annat smått och gott.

08.30 hämtar jag dem i Vasastan, packar bilen full med väskor, barnvagnar, lösa kuddar, barn och systrar.

Åker till apoteket. Underhåller 3-åring i bilen, förklarar att den skylten betyder att de säljer kaffe där. Och att den skylten betyder att de säljer pizza, inte att det är apoteket.

Åker till Centralen, betalar en förmögenhet för att få parkera.

Bär väskor och barn.

Tar med barn till McDonalds för frukost. Matar barn. Tröstar barn som blir livrädda av röd plasttång från pysselbok med Byggare Bob. Hämtar biljetter. Passar barn medan moder letar efter borttappad napp på Pressbyrån.

Bär barn, väskor och kuddar till tåget. Vinkar.

Passar på att kila in på jobbet för att bli “up to date” med nya föreskrifter, meddelande och diverse andra papper.

Åker hem och återbördar verktygslåda till bil.

Handlar böcker, folköl och fläskkarré.

Bär upp en kartong på vinden.

Kryddar och penslar köttet och slänger in det i min supertuffa, skitsexiga ugn. Klockan är nu 13.00.

Går upp på tidigare nämnd altan och  inmundigar kall folköl och pocketbok. Gör avbrott för att pensla kött.

Framåt 15 är jag trött och tar en tupplur, vid 17 återkommer jag till altanen. Penslar kött. Går slutligen ner vid 19.30. Maten klar vid 21. Äter. Läser.

Vid tolv går jag och lägger mig och undrar varför mina grannar sitter på gården och festar och krossar glas.

Vid 02 undrar jag fortfarande. Sedan minns jag inte mer.

0 kommentarer: