fredag 31 juli 2009

I had a dream!

Eftersom jag gick upp fyra i morse (efter att ha fått sova fyra timmar. Igen) så beslöt jag mig för att ta en tupplur i eftermiddags. Jag sov väl inte mer än en timme, men jag hann i alla fall drömma.

I drömmen flög jag till New York (ingen aning om varför, jag har ingen som helst önskan att resa till USA), och sedan råkade jag ut för något som missförstods vilket ledde till att jag hamnade i finkan. Men den svenska ambassadören, en kvinna, betalade borgen (3000 dollar) för sina egna pengar och sedan fick jag låna en dator så att jag skulle kunna beställa en biljett hem. När jag satt och försökte boka biljetten så tog det skitlång tid innan sidan med tillgängliga flyg dök upp så jag tryckte på bakåt-knappen för att försöka igen, och JUST då så dök sidan upp och det enda jag hann se innan webbläsaren backade var att på den enda flighten till Stockholm så fanns det bara en plats kvar. Och varje gång jag försökte efter det så dök istället en gammal svensk film upp. Inte en charmig pilsnerfilm från 30/40-talet, utan en sådan där “seriös” film från slutet av 50-talet. Dialogexempel:

Han: Jag älskar dig Ing-Britt!
Hon: Det kan aldrig bli vi Jerker-Olof! Jag älskar din bror!

Och någonstans där, medan jag backade och försökte igen och backade och försökte igen o.s.v, så vaknade jag. Undrar om jag kommer att lyckas resa hem nästa gång jag sover eller om jag kommer att vara fånge på svenska ambassaden i New York (ligger den där eller i Washington??) resten av livet.

Drömtydare, någon?

4 kommentarer:

Realisten sa...

Nä, ingen aning om vad din dröm kan betyda. Det känns alltför vanskligt att försöka sig på någon gissning.

Du kanske måste flyga till NY och kolla vad som egentligen hände.

MP sa...

Bra tänkt, mina drömmar är nog typ farliga.

Jag vegrar. Jag tenker enta fluga tell amerikat!

Linda sa...

Du borde se NjuJåk. Det tror jag faktiskt.

MP sa...

Linda: Jag är tveksam..