lördag 18 juli 2009

Restaurangdilemat.

 
“Råbiffen”, sommarstängt.

 
“Raggmunken” (söt men korkat servitris), dito.


“Italienar’n” (servitrisen har världens största hår och talar dalmål. Kocken är kines.), dito.


“Haket” (matochöl, jugoslaviska specialitéer), dito.


“Fransmanen” alias “The Black Bitch” (dyrt, trevlig uteservering),  dito.

 
“Indiern”, STÄNGT!


Spanjoren. Öppet!!


“Kinesen” (har världens i särklass otrevligaste hovmästare). Öppet!


“Turistfällan” (observera älgkronan), “svensk mat”, d.v.s. t.ex. hamburgare med lingonsylt. Öppet.


Pizzerian. Öppet. Inga rättigheter.

Och nedan följer ett litet urval sushiställen. Vi har sådana i stället för pizzerior. Jag hatar sushi.

     

4 kommentarer:

Nostalgia sa...

spanjoren blir det då va?

vad jag INTE kan förstå är hur restauranger har SOMMARSTÄNGT?!

MP sa...

Det bidde det sist. I dag har jag hållit mig hemma för att äta upp fläskkarrén jag lagade i går.

Jag fattar det inte heller, i synnerhet inte som de flesta av dem har, eller brukar ha, uteserveringar. Jävla IDIOTER.

Åsa sa...

Mäster Anders är nog en av mina favoritkrogar i Sthlm, lätt! :)

MP sa...

Utan tvekan har de bra mat, ja! Dyrt men prisvärt. :-)