onsdag 29 juli 2009

IKEA.

Jag var med exet på Ikea i dag. 995 spänn gick kalaset på. Då fick jag duschdraperistång, duschdraperi, duschdraperiringar, gästkudde (utan dun), tre taklampor, sex ölglas och lite glödlampor, sladdar, batterier och dyl.

995 spänn!

För en normal kvinnlig shopaholic (alla kvinnor är shopaholics) så låter det förstås inte så mycket, men jag är MAN och för mig så känns det oerhört konstigt att lägga mer än 150 spänn på något som inte har en väldig massa små knappar och helst också några blinkande lampor.

Skit samma.

För övrigt så har jag, när jag ändå höll på med lite home improvment, skruvat upp två krokar på insidan av badrumsdörren så att jag har någonstans att hänga min morgonrock. Vad jag skall hänga på krok nummer två vet jag inte än men det ger sig kanske.

Kjamizzzz.

13 kommentarer:

Kjamizzen sa...

För 150 spänn hade du fått ett usch-draperi, usch-draperistång, usch-draperiringar, gästkudde utan kudde, lite glödlampor utan glöd.

För 995 spänn fick du det du fick ... och kan få blinkande lampor om du i rask takt tänder och släcker dina 3 taklampor.

Kjamiz

Nostalgia sa...

jag är ingen shopaholic! jag är inte normal heller.

på den andra kroken kan du ha en ridpiska.

Linda sa...

Värdelöst. Själv har jag minsann handlat EN enda pryl för över TVÅtusen spänn idag. Ha!

Linda sa...

Tror jag var in på ikea en gång. Har förträngt den traumatiska upplevelsen rätt ordentligt.

MP sa...

Kraman: Du tycker att jag skall vara kåt, glad och tacksam för det jag fått?

Nos: I stand corrected.

Mmm, ridpiska. Eller ett koppel.

Linda: Jaså det säger du? Vad blev det då?

Linda: Om man åker dit mitt på dagen under industrisemestern så är det faktiskt rätt överkomligt.

Linda sa...

Jag tycker inte om ikea i sig. Inte ens om jag får vara ensam därinne. Har nån allergi tror jag.

MP sa...

Linda: Jag håller med om att det är lagom roligt, men det är billigt och allt finns på ett ställe. Och efter ett år eller två så slänger man skiten och köper nytt...

Linda sa...

Jag tror det är det jag är allergisk mot. Slängandet. =P

MP sa...

Linda: Är det av ideologiska skäl eller är du bara lite psykisk? :-D

Linda sa...

Mest det senare skulle jag tro. :P Men även lite av det första. Jag tycker om att spara lite på jordens tillgångar. Speciellt skog.

MP sa...

Mmm, det är ju inte så att skog växer på träd direkt. :-p

Linda sa...

Nu var du rent bråkig.

MP sa...

Jo.