söndag 18 april 2010

Ja god morgon, det är jag igen.

Jag somnade strax före tolv i går kväll, och som alltid när jag går och lägger mig i vettig tid så vaknade jag efter allt för kort tid. Tjugo över tre för att vare exakt. Vad kan man göra.. Film! Det får bli Seraphim Falls.

Nu har stackars Pierce Brosnan blivit skjuten i armen av Liam Neeson, och har ingen annan råd än att själv avlägsna kulan eftersom han befinner sig ute i vildmarken. Följdaktligen desinficerar han såret med whisky, opererar ut kulan med sin jättestora kniv och avslutar med att försluta såret genom att hetta upp nämnda kniv i lägerelden och sedan pressa den mot såret. Det borde göra ont va'? Det GÖR det! Så himla ont att han kastar sig på marken och kvider. Det är bara det att han kastar sig på marken med den skadade armen före. Är det enbart jag som finner detta en liten, liten aning ologiskt?

Oh! En översättningsgroda!
Skurkgänget är ute och jagar stackars Brosnan, med pickadollerna i högsta hugg, och ledaren säger: "Remember, if you kill this son of a bith you will not be paid. Extremities only" översätts med "Kom ihåg, om ni dödar den här jäveln får ni inget betalt. Extremister endast".
Tänk att en western kan kännas så...politisk!

0 kommentarer: