torsdag 15 april 2010

På allmän begäran.

Härmed återges receptet på min världsberömda köttfärssås. Det varierar lite från gång till gång, men så här såg det ut i dag:

828 gram köttfärs, stekt
några lökar, klyftade och stekta
en burk champinjoner, stekta
en massa vitlöksklyftor, pressade
krossad tomat
passerad tomat
chilisås
ketchup
lite mer chilisås
en skvätt grädde som ändå går ut vilken dag som helst
titta, där ligger ju en gammal tub tomatpuré också!
tabasco
kryddor (ta några som luktar gott)
och lite mer kryddor, den här skiten smakar ju inget
och en skvätt ketchup till
och sist men inte minst: 100 gram av Den Hemliga Ingrediensen

Blanda allt i en gryta och glöm bort den på låg värme i en trekvart medan du dricker folköl. Klart! Servera gärna med folköl och kanske spagetti. Och så klart EN FRÄSCH JÄVLA SALLAD.

P.s. Jag minns med fasa en middag hemma hos en klasskompis i lågstadiet, jag SVÄR på att deras recept på en middag för fem personer var: massor av spagetti och en köttfärssås gjord på 200 gram köttfärs, en matsked tomatpuré och en liter vatten. Stackars jävla människor.


10 kommentarer:

Nostalgia sa...

du har lök på spisen!

MP sa...

Jag har lökar på hjärnan.

Nostalgia sa...

ja det också. klyftade?

MP sa...

Klyftor är trevligt ja.

Elina sa...

Nu blev jag hungrig ju! Inte visste jag att du var en sådan mästerkock. Halv 8 hos mig kanske skulle vara något för dig? ;D

MP sa...

Elina: Du skall ha fest och vill att jag skall stå för cateringen? Absolut! Bokning sker på msn. :-p

Decibeljunkie sa...

Är det möjligt att beställa
en "nakna-kocken-upplevelse" kanske?

;-)

MP sa...

DJ: Fick du dig inte lite av det till livs när du var här? Va'? Va'! Du är omättlig!!

Decibeljunkie sa...

Du vet väl hur det är?

Mycket smakar, mer..

;-)

MP sa...

Man kan faktiskt bli sugen även om man inte får smaka alls. Så det så.