tisdag 8 juli 2008

Allt möjligt.

Som tidigare har meddelats så reste jag till det fagra Bohuslän i dag. Här har jag tillbringat varenda sommar sedan jag var 18 månader, förutom förra sommaren. Jag reser för övrigt lätt numera; tandborste, ett par rena kalsonger och en platta öl.

Skit samma.

Totalt utsvultan tog jag mig vid framkomsten till närmaste näringsställe. Döm om min fasa och förvåning när det visar sig att pizzabagaren inte bara var kvinna, utan dessutom svensk! När jag kommer till den klippa där barn jag lekt så vill jag ha tradition och ursprunglighet!

Nåväl.

För övrigt kan jag förtälja att min mor är en katt-tant. Jag har inte räknat hur många de är i år, men drygt tio finns det i alla fall, har jag hört sägas, i och omkring huset. Och så har hon en drös fåglar också, papegojor av olika slag. Katterna har ett eget rum, och fåglarna har ett eget rum. Själv bor jag i en etta.

Hur som helst.

Jag lyssnade på radion i dag, i bilen, och ett av inslagen var en debuterande kvinnlig författare, som jag tyckte lät förbannat kaxig och smart och intressant. Så nu börjar jag fundera på om jag lider(?) av någon slags författarfetishism. Kan det vara så? Att min dröm är en kvinna med ordet i sin makt? Bäst att ni ser upp! ;-)

But wait! There's more!

I morgon skall jag ut och dricka öl och ragga upp en käck norsk jente. Eller inte. Snarast inte. Sanning att säga så raggar jag aldrig upp någon.  ETT krogragg har jag varit med om i mitt liv, och då var det inte jag som började. Fast hon var i och för sig norska.. Hm..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har spått i kaffesump idag och sett att du inom en snar framtid kommer att halvligga på din soffa med en norsk författarinna, omsvepta av din nyinköpta filt och insvepta i kärlekens mysterier.

(eller var det med en norsk skogskatt? ... lite osäker blev jag nu ... kanske fel på sumpen)

/ H

MP sa...

Nää.. inte kärlekens mysterier va'? Eller det går väl iofs inte att undgå då, kvinnor i sig är ju mysterium.

(det är INGET fel på stumpen! och jag önskar att du inte kallar den det. :-O )