måndag 14 juli 2008

Promenad.

Jag gick en liten promenad för att få lite sol/luft/motion/och för att handla. Jag köpte öl och sex filmer (inte en särskrivning). Och så fotograferade jag lite.

 

Allvarligt talat. Kvällstidningar är för nötter.

_D2C63142008-07-14_15-04-14

 

Jag gjorde av misstag "en Linda" och började tala med denna mycket överförfriskade herre, sedan han dirigerat klart trafiken. Tio minuter senare stod jag där fortfarande med min hand i ett skruvstäd, och fick höra att "..vi måste kämpa, förstår du det? Det är därför vi har balkonger. Man måste ta bilden genom att gå förbi den. Förstår du?!"

_D2C63152008-07-14_15-05-12

 

Jag passerade en dam som stod och talade i en porttelefon: "..vi kämpar för mänskliga rättigheter, rätten till privatliv och.."
Av respekt för hennes privatliv så tog jag en bild på himlen istället.

_D2C63182008-07-14_15-18-52

2 kommentarer:

Anonym sa...

Erkänn att du känner hur oerhört rikt ditt liv blev av ett samtal med en främling. Eller ja, du kunde ju blogga om det iallafall...

MP sa...

Jag känner fortfarande i handen att han antagligen jobbar som "Starke Alfred" på cirkus, eller något liknande. Det känner jag.