fredag 11 juli 2008

Litterära strövtåg.

Rummet jag bebor var vid min ankomst försett med två "litterära alster". Dels ett nummer av Elle (mars 2007), dels  en bok betitlad "Kanel och Kanin - Dikter om kroppen". Låt mig citera ur den senare.

Vill du hoppa eller stå still?
Jag hoppar. Det är vad knäna vill!

Först böjs dom ner. Och sedan opp!
Det finns ej stopp för deras hopp!

Dom hoppar över en äng och sen
dom hoppar över middagen.

När det så har blivit kväll till slut
hoppar dom...
hopp!
hopp!
ur boken ut.

 

Tur att jag tog med mig en egen bok. Låt mig citera ur den också.

Blance Ansom hade sällan sett sin man så upprymd, och hon bestämde sig för att gömma undan nyckeln till flaskstället under resten av veckan.

Är inte det typiskt kvinnor va'?

10 kommentarer:

Åsa sa...

Så går det när man packar ner min bok i kartonger istället för resväskan!
Bastard!
:P

MP sa...

Ja, det vilar troligen en förbannelse över mig p.g.a. det! :-p

Åsa sa...

Att det gör!!
Mohaha!

MP sa...

Och den kommer inte att lyftas innan jag har hittat den där boken..
Kolla på den sista bilden, och föreställ dig sedan att boken ligger i kartongen längst in, längst ner.. :-O

http://bloggamiglycklig.blogspot.com/2008/06/s-bor-man-om-man-r-lyckligt-ovetande.html

Åsa sa...

Skitlänk.. men jag fattar!

MP sa...

Ja, synd att den inte är klickbar. Men den funkar om man klipper och klistrar. Fast huvudsaken är ju att du fattar! :-)

Åsa sa...

Jajajaja JA!

Nu funkar det, tjatmoster!

MP sa...

Meh! Jag SAAAA ju att huvudsaken var att du förstod! :-p

Anonym sa...

Den där Kanel och Kanin-boken verkar vara helt i min smak! :D

/ H

MP sa...

På sätt och vis ÄR den en guldgruva. Kanske bloggar jag från den igen? I synnerhet om inspirationen tryter! :-)