lördag 12 juli 2008

Senaste nytt.

Kära dagbok, m.fl.

Jag ägnar denna vackra sommardag till att sitta inne och försöka få min mors dator att fungera (klart!), och att installera nödiga uppdateringar (as we speak).

Samtidigt så läser jag en bok, Torgny Lindgrens Norrlands Akvavit. Jag har inte läst Lindgren förr, men upptäcker till min glädje att det är en författare vars stillsamma melankoli inte är helt olik min svenska favorit Slas (hint, hint). Dessutom lever han, och jag är en sucker för levande författare eftersom man kan förvänta sig fler böcker av dem.

Ryggen är rätt mycket bättre i dag, kan jag berätta för den som till äventyrs skulle vara råka vara intresserad. Vi får se hur det står till med den ni morgon dock, eftersom jag avser att köra de 48 milen hem då. Med lite tur kan ni få höra om den i ytterligare en vecka.

Med förhoppning om att snart kunna gå ut och ta meningslösa bilder på linfärjor o.dyl. tecknar jag, eder förbundne, med utmärkt högaktning, etc,

Lyckligt Ovettig

0 kommentarer: