måndag 7 juli 2008

En lång och långtråkig dag.

I dag var en "sådan" dag. Regntunga skyar och allmän avslagenhet. Trots att vädrets makter var emot mig så tog jag mig utanför porten; hämtade boendeparkeringstillstånd, handlade, klippte mig och hämtade indisk take away.

Senare kom en god vän över och gav mig min första sushi-upplevelse. Eller skall vi säga nära döden-upplevelse. Fy katten.(*)

Nu sitter (=halvligger) jag i soffan och glor på Mash, och önskar att någon annan satt (=halvlåg) där tillsammans med mig. Påminn mig om att köpa en filt, bara utifall det faktiskt skulle hända en dag. Jag vill ha någons hår att pilla i!!

Skit samma.

I morgon skall jag resa och hälsa på min ömma moder i Bohuslän. Vi får se hur länge jag står ut med henne. Kanske bortåt en vecka. Jag kan dock lugna er, jag tar med datorn, så ni kommer inte att få tillfälle att missa ett enda ögonblick av mitt intressant liv. Jag måste dock erkänna att jag inte ser fram mot att köra 45 mil. Det var roligt när jag var 18, nu är det bara jävligt trist.

Klart. Slut.

 

(*) Veckan raggningsreplik är den odödliga "Tjena spättan, sitter du här och luktar fisk!?"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en filt.

/ H

MP sa...

Jag ber att få gratulera till norra europas kortaste bloggkommentar!

Anonym sa...

Japp, jag kan vara både kort och lång.

Nu ska jag ut och trängas med sniglarna.
Ha en god dag :)

/ H

MP sa...

Ja, du behärskar alla aspekter av bloggkomenterandets sköna konst! :-D

Själv skall jag trängas med en död gris (eller åtminstonde delar därav) och en klotformad matlagnings-/kremeringsapparatur av amerikansk konstruktion. Och några kalla öl. Och en bok. :-)