tisdag 15 juli 2008

Fyfan vilket tråkigt inlägg.

Ada says:
Okej, nu har jag handlat. Då kan du laga.
Kal says:
Okeeeej.. Men du får göra allt det tråkiga. Skära och hacka och steka och sån skit, så kryddar jag.
Ada says:
Blä.
Kal says:
Om du hackar så kryddar jag.
Ada says:
Blä?
Kal says:
Nej då, det kommer att bli jättegott.
Ada says:
Det hoppas jag. Jag är hungrig.
Kal says:
Blil det lis till?
Ada says:
Japp.
Kal says:
Ah, tlevligt! Hal du någon stalk sås i?
Ada says:
Nepp.
Ada says:
"Starkt är ingen smak, det är bara aj på tungan" har jag lärt mig av någon.
Kal says:
Stark är gott, det ger tillvaron krydda (vänligen uttala alla L som L).
Ada says:
Har vi nån srags proportionförsrag?
Kal says:
Förutom de måttangivelser som står i receptet så gissar jag på en tesked eller två paprika och en tesked svartpeppar. Och en halv matsked dijon.
Ada says:
Recept? Jaha. Just ja.
Kal says:
Och så får du väl ta ganska mycket ketchup, eftersom du inte använder passerade tomater. Eller späd med lite vatten och fond, fast då får du nog reda av.
Ada says:
Ketchup är obehagligt.
Kal says:
Jag håller till stor del med dig, i synnerhet Felix undermåliga version. Du har min tillåtelse att utesluta den, men var beredd att stötta smaken med lite socker isf.
Ada says:
Okej. Jag tar socker. (Men jag har såklart Heintz ketchup.)
Kal says:
Så klart du har, bara hedningar har någon annan sorts ketchup.
Ada says:
Haha. Hördu det här var gott. Fast lite tamt.
Kal says:
Ja, jag borde ha lagt till något om stark sås i receptet. Förlåt!
Ada says:
Äsch, jag löser det med chili.
Kal says:
Bra initiativ! Kanske lite mer paprika, iaf om du som jag använder den starkare sorten..
Ada says:
Paprika? Det vet jag inte ens om jag har.
Kal says:
Kryddan.
Ada says:
Haha, ja jag fattade.
Kal says:
Men gud. Du kan ju inte göra stroganoff utan paprika! Häll genast ut det och börja om från början!
Ada says:
Jag har alltid undrat vad man ska ha paprika till förutom gulasch. Men du det här är gott.
Ada says:
Ändå.
Kal says:
Nu vet du. Och du kan bara drömma om hur det hade smakat om du hade läst på ordentligt. 
Ada says:
Eller om du hade kryddat som du lovade.
Kal says:
Man kan inte skapa underverk utan en välutvecklad hylla.
Kal says:
Jag avser naturligtvis en kryddhylla nu.
Ada says:
Givetvis. Något annat intresserar ju inte herrn.
Kal says:
Precis. Kryddor och fitta är det enda jag bryr mig om.
Ada says:
Blogga det.
Kal says:
Hela konversation då?
Ada says:
Det är väl inte lika roligt?
Kal says:
Jag kan inte basera ett helt inlägg på paprika och fitta.
Ada says:
Resten är ju bara skitsnack liksom...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det enda du bryr dig om ... eh ... öh ... kryddor och ... fika, menar du väl? :)

/ H

Anonym sa...

fyfan vilket tråkigt inlägg

MP sa...

Anonym-H: Ja, naturligtvis. Fika. Det är det enda jag tänker på, dagarna i ända.

Anonym-Anonym: Tack!!! :-D

Anonym sa...

Om _någon_ kan basera ett helt inlägg på torkade grönsaker och kvinnliga könsorgan är det väl du...

MP sa...

Ja du. Varav sinnet är fullt o.s.v.. :-)