tisdag 8 juli 2008

Var inte så förbannat POSITIVA!

Kaffe. Jag brukar inte dricka kaffe på morgonen, i synnerhet som jag inte brukar vara vaken på morgen. Men i dag är jag vaken (fan vet varför), och någon rekomenderade kaffe som botemedel för min aggressiva gnällighet. Första försöket hamnade i slasken, dels såg det ut som svagt te, dels luktade det som kattpiss, dels så var det fullt av sump. Nästa omgång ser ut som kaffe, smakar som kaffe och går som kaffe. Så det är nog kaffe. Vi får hoppas att det fungerar som kaffe bör fungera.

And now for something completely different.

När jag gick i skolan så var det emellanåt friluftsdag. Då fick men en stencilerad lapp med hem till mamma med förhållningsorder och information. Dessa lappar avslutades utan undantag med "medtag oömma kläder och glatt humör".
Okej. Om jag ville gå ut i er smutsiga jävla skog och titta på älgbajs, så hade jag nog varit glad helt automatiskt. Men ni vet att jag inte vill, så ni känner er tvugna att vara lite flåshurtiga. Och ärligt talat, trodde ni att jag skulle komma i högtidsdräkt?! Jag är för fan en 8-årig pojke! 8-åriga pojkar har inget annat än oömma kläder. Och hade 8-åriga pojkar det så vore det fan rätt åt deras morsor om de skickar ut dem i skogen iklädda frack i 120 centilong!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så sööööt när du är arg.



Eller iallafall jävligt rolig...

MP sa...

Efter tre koppar kaffe så *känner* jag mig nästan söt. :-)

Anonym sa...

Ingen kan anklaga mig för att vara positiv iaf.
Så jag tar inte åt mig.

/ H

MP sa...

Det var ju för väl! :-)