söndag 20 juli 2008

Det oroar mig lite.

När jag gick ut för att göra ett ärende och för att äta middag så la jag märke till att en av mina grannars ytterdörr stod öppen. Jag tänkte inte så mycket mer på det. Men när den fortfarande stod öppen när jag kom hem en och en halv timme senare, och hade brytmärken i karmen, så började jag undra lite. Alltså gick jag fram och knackade lite, och ropade "hallå". Ingen svarade. Men när jag gick därifrån stack en katt ut huvudet, tittade mig i ögonen och jamade.

Hm. Kanske borde jag gå ner och ta mig en titt till..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tillbringat kvällen med att titta på en tysk kriminalserie. Om jag var du skulle jag ringa nånstans innan det börjar lukta skumt i trapphuset.

MP sa...

Ja, det lär det ju göra om ingen tömmer kattlådan..