lördag 21 juni 2008

En midsommarnattsdröm.

Jag tillbringade ju större delen av midsommarnatten med att jobba, men eftersom jag bor så oförskämt nära jobbet nuförtiden så kunde jag smita hem på rasten och sova en dryg timme i min egen säng. Alltså kunde jag passa på att vara lite traditionell.

Man skall ju lägga sju sorters blommor under kudden på midsommarnatten för att drömma om sin tillkommande, det vet vi alla. Dessvärre kunde jag inte uppbåda fler än tre sorter, så jag fick inget veta. Mer än att det är förbannat obekvämt och smutsigt att ha krukväxter i sängen.

Nu skall jag duscha och sedan resa ut i spenaten. Hoppas att ni hade en trevlig midsommar och inte blev på smällen eller något annat hemskt. Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har slutat sova med blommor under huvudkudden. Det funkar ändå inte. Oavsett hur många olika sorter man lägger dit.
En gång drömde jag om tre olika katter.
Kanske kommer jag att avverka tre giftermål med tre olika katter inom de närmaste 50 åren?

Min midsommar blev osmälld, ohemsk och oromantisk. Helt enligt mina antaganden.

Hoppas skärgårdsvistelsen blev ett toppen-napp! :)

/ H

MP sa...

Jag tror inte man får gita sig med katter, så det projektet kan du nog lägga ner på en gång!

Nå, det är väl ändå två rätt av tre?

Det blir den nog! Den är det iaf än så länge! :-)