fredag 27 juni 2008

Jag kommer aldrig att hitta någon.

Jag inser det nu. Jag kommer att dö som oskuld!!

Jag är nämligen inte brandman/hjärnkirurg/konsertdirigent. Jag vill inte paddla kajak hängande upp och ner i en gummisnodd från Eiffeltornet i snöstorm.

Och jag har INTE självförtroende! Jag hatar när kvinnor har det som första punkt på "gillar-listan". Män som framstår som de har mer självförtroende än genomsnittet är enligt min erfarenhet till 95% skitstövlar. Och sådan vill jag inte vara, då är jag hellre en trevlig mes.

Och jag är trött på att bli misstrodd när jag föreslår att vi skall SES! IRL! I stället för att sitta och möga på msn i tolv veckor. Jag menar, va' fan, hur farligt kan det vara att ta en kopp kaffe på allmän plats? Är det inte en dejt vi är ute efter?

Jag vill hitta någon som tycker att det är helt okej att jag är nöjd med att få en rimlig ersättning för min arbetsinsats och sedan gå hem och spendera fritiden och pengarna med henne. Och lite hett sex. Men sådana djur FINNS visst inte!

 

Jag inser just att det som började som vanligt blogg-gnäll faktiskt är ett utkast till en rätt schysst kontaktannons! Tror jag. JAG skulle gilla den. Tror jag.

Vad tror ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oskuld? Näe, nu småljuger du allt igen :D

Man kan ha självförtroende utan att paddla uppånervänd kajak.
Det har jag iaf! :)

Inte ska du vara ledsen för att du är en trevlig mes, det är just de trevliga mesarna som stabiliserar tillvaron. Tänk på det.

Jo, det är skitfarligt att gå på dejt, för då måste man gifta sig - visste du inte det?
Jag går aldrig på dejter, men ibland kan jag träffa folk ... men det är en heeelt annan sak :)

/ H

MP sa...

Ja, men småljuga får man! :-)

Det är typ det jag menar. Men det fattade du ju. Va'?

Ja, jag är stabil. Man (kvinna) kan alltid komma till mig för att tala ut om sitt senaste misslyckade förhållande. Det känns stabilt.

Måste man? Då förstår jag att ni är kinkiga. Och, naturligtvis, att jag aldrig får gå på dejt. Tack för påpekandet. :-p
Jag har varit på typ...två dejter i mitt liv. Resten av tiden har jag ägnat åt att lära känna folk, gärna i biblisk mening, religös som jag är. Men DET är en heeeelt annan historia! :-D