tisdag 10 juni 2008

Reflektioner.

Jag besökte nyss den lilla närbutiken/posten/delikatessen/tobaksaffären. Framför mig i kön stod en något sliten äldre herre som var där för att betala sin räkning. Charmigt att det fortfarande finns instutioner som har en liten svart bok under disken där de "skriver upp" åt stammisarna. Han var för övrigt skyldig 196 kronor, dessutom köpte han kvällstidningen och ett paket grå Level. Han fick en tändare på köpet.

Kvarteren häromkring är för övrigt än så länge delvis befolkade av små tanter med shoppingvagn och kappa. De är måhända något långsamma, men de tillför också en viss charm och soliditet till området. Förutom dem och mig är det mest en massa "30-någonting med barnvagn och latte".

 

Snart, när jag kommit på var jag packat ner kameran, skall jag bildblogga mitt nya habitat. Och jag skall ge mig ut på stan och fota, något som aldrig riktigt blev av när jag bodde utanför tullarna.

Det var något mer jag ville berätta, men jag har glömt vad det var. Kanske kommer jag på det.. I vilket fall som helst så är det dags att duscha och gå till jobbet nu. Kram på er!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Hjärtat!
Du måste ta bort den där spärren du envisas att ha om 'vuxen innehåll'
JAG FÅR INTE IN DIG SOM FEED på reader. :(
Pusså kraaaam tihi och sånt tjafs ;)

Anonym sa...

Det blir kul att se dina bildbloggar :)

Nu får du jobba på ... kör hårt! :D

/ H

MP sa...

leia; OMFG!!! Vilket nerköp om det inte funkar i reader! Jag har fixat det!!
Pösspöss! :-p

MP sa...

/H: Ja ja, jag skall *försöka* redan i morgon, men jag har rätt mycket annat planerat då redan. Men för eller senare så! Och den som väntar på något gott...väntar tills det är klart. Så det så! :-D

Åsa sa...

Du göra mig till lycklig kvinna, eeey ;)

MP sa...

Men naturligtvis Leia! I aim to please! :-D