torsdag 5 juni 2008

I have a dream!

Och det är, förutom att folk skall vara snälla mot varandra, speciellt mot mig, att den här flytten skall vara över.

Hur som helst, i natt drömde jag också. Jag låg på taket till en ångbåt och småpratade med kaptenen, som dock inte var på taket utan stod vid ratten. Sedan fick jag panta mina tomglas ombord (uppenbarligen en lång historia, jag har ingen aning om var de kom ifrån).

Efter det så återvända jag till min mobila tatueringsstudio, där en kompis till en kompis dök upp för att tatuera sig. jag och hon satt i hytten och disskuterade motiv och det blev riktigt mysigt.. hon visade mig de hon redan hade, bl.a. en på armen som beskrev när hon ställt klockan senast, undertecknat av Notarius Publicus (den var en dum idé tyckte jag).

För övrigt är det bara en natt kvar i den här lägenheten, om allt går som planerat! På lördag går som sagt flytten, men redan natten innan tänkte jag sova på den nya adressen eftersom jag har ärenden där på kvällen och morgonen innan själva flytten påbörjas.

Sent i kväll kommer för övrigt lilla mamma, hon skall hjälpa mig att packa glas och tallrikar, sånt där petgöra som man inte kan förlita sig på att män är nogranna nog för att göra.

 

Nu skall jag dricka mitt te och sedan fortsätta packa. Jag måste kolla läget i källaren också! Jag hatar källaren! Trots alla goda föresatser blir källaren alltid en avsjälpningsplats för sådant man borde ha slängt, och dessutom är det alltid illa packat.

0 kommentarer: