tisdag 3 juni 2008

Nu skall jag minsann bli storstadsbo!

I kväll åt jag middag med en kompis, och hennes kompis är ordförande i bostadsrättsföreningen där Moneybrother bor. Så nu ser jag fram emot att få sitta vid samma bord som honom nästa gång vi går till _________ (jag vägrar skriva ut namnet på restaurangen, annars kommer ni bara dit och sabbar stämningen).

Det finns säkert fler fördelar med att bo i stan, och jag lovar att jag kommer att se till att ni får reda på varenda en av dem, i detalj! ;-)

 

I dag har jag förövrigt skaffat ytterligare tio banankartonger, men bara packat en (lite sämre än i går..), i gengäld har jag levererat den till nya lägenheten och packat upp den. Så nu finns det kryddor och socker och müsli och sådant när jag flyttar in på allvar. Jag sitter för övrigt i den nya nu, tjyvar på grannens trådlösa och dricker vin. Det är inte illa!

Problem: frysen är paj. Och jag tror inte värden är direkt helkåt på att köpa en ny när den gamla ändå skall bytas om några månader, men förhoppningsvis kan man sno en fungerande ur en av de tomma lägenheterna. Jag skall ringa honom vad det lider, för jag vill inte vara utan is, glass och nubbe i sommar!!

0 kommentarer: