torsdag 19 juni 2008

Åhhh, gud va' bra jag har det!

Till min stor förvåning så var det den tanken som nyss dök upp i min hjärna. Något av en chock faktiskt.

Hur som helst, jag skall strax till jobbet, och i morgon (midsommarafton, ni vet) skall jag jobba natt. Lik förbannat så känns det som om jag har det bra. Det kan ju bero på att jag är bjuden till inte mindre än två firanden i helgen, visserligen kan jag ju inte gå på något av dem, men det är ju trevligt att bli bjuden!

Det ena firandet är med två unga kvinnor i en stuga i skärgården (jag är liiiite besviken över att jag inte kan medverka vid den tillställningen!), det andra är hos en god vän och hans hustru. I en stuga i skärgården. Dit åker jag i alla fall på midsommardagen för att fira dagen efter med dem.

 

För övrigt kan jag tala om att gardinerna gjorde susen, jag har sovit riktigt gott i mitt nattetid numera mörklagda sovrum/vardagsrum. Vaknade inte förän efter tio!

 

Nej, nu börjar det bli dags att ta sig an världen! Kram på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu låter du sådär äckligt glad igen. Jag börjar nästan bli orolig för dig... ;-)

Anonym sa...

Härligt att du kan känna så, hoppas du menar det ... så det inte bara är ett försök att intala dig själv att du tycker på det sättet :D

Jag har känt samma känsla flera gånger idag. Tacksamheten över att jag har det bra. Någon slags frid med min tillvaro. Fast det kanske bara beror på att jag är ledig :D

Ha det så gott nu, mannen.
Kram på dig :)
/ H

MP sa...

Lilla L: Jag med! Kan det vara miljöombytet som har påverkat mig?!

Lilla H: Det är nog lite både ock. Men det är tillåtet att lura sig själv om det får en att må bra. :-)

Mmm, om man tänker efter så *har* vi det ju väldigt bra! I övrigt; se ovan! ;-)

Det samma, kram!