måndag 23 juni 2008

I'm back!

Joråmensåatte.. Nu har jag återkommit till staden efter några dagars rekreation på landet. Det var trevligt som vanligt, så trevligt att jag antagligen åker ut och hälsar på igen nästa helg. Nästa helg är för övrigt början på min semester (skall jag vara petig så börjat semestern faktiskt redan natten mellan torsdag och fredag, någon gång vid 01).

Sedan så får vi se vad resten av semestern bär i sitt sköte (ett sällsamt väl valt uttryck i sammanhanget, om jag får som jag vill!!). Jag kommer nog ta bilen och köra land och rike runt och hälsa på folk jag känner eller vill lära känna (inte nödvändigtvis i biblisk mening). Tuta om du vill ha besök! :-)

Nu sitter jag och bläddrar i diverse take away-menyer för att bestämma vad jag skall ha till middag i kväll. Troligen blir det indiskt. Jag har så dålig fantasi..

 

Kram på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fulltankad med energi, då eller?
Lantluft sägs ju ha den effekten :)

Lyckliga du som får semester snart!
Köra land och rike kring, det betyder inom ca 5 mils radie från sthlms city? :)

Hur som helst, hoppas du får det bra och att du är skötsam :D


/ H

P.S Äter du ALLTID indisk mat??

MP sa...

Ja, faktiskt var jag det. Men nu har staden (eller KAN det vara jobbet!) sugit musten ur mig igen och jag ser verkligen fram emot nämna semseter!

5 mil?! Hmpf! Jag kan faktiskt resa längre än så, redan mina nuvarande planer tar mig i en radie av c:a 50 mil från kungliga huvudstaden! Så det så! :-p

Bra får jag det nog, i alla fall så länge jag avstår från att vara skötsam. :-)


P.s. Nej, inte alltid. Jag skall försöka vidga mina kulinariska strövtåg. Problemet är mest att jag jobbat så förbannat mycket att jag inte hunnit utforska området!

Anonym sa...

Jag vet ... man är snabbt tillbaka i gamla syrefattiga andetag när man väl är på jobbet :/
Desto nödvändigare med några andningspauser ibland.

Oj, 50 mil ... det var duktigt! :)
Ja, jag är helt övertygad om att du får det bra.

Ja, alltså ... det är inget fel att alltid äta samma typ av mat ... när man väl ska äta vill man ju helst vara garanterad att det ska vara gott :)
Jag bara undrade lite. Men indiskt är väl din grej helt enkelt. Inte svårare än så.

/ H

MP sa...

Tänk om man kunde ändra förhållandet mellan semester och jobb till det motsatta..?

ENKEL resa alltså! :-D

Nä, jag gillar annat också. Måste som sagt hitta det andra först bara.