söndag 8 juni 2008

Förortsdrägg.

Här följer två inlägg jag tidigare publicerat på en annan plats, och nu, på allmän begäran (nåja, EN person har bett om det ENA inlägget), här.

 

En liten fundering som jag fick när jag gick hem från stationen igår: vad är det som får vissa kvinnor att sätta på sig högklackat? Jag menar; om man inte kan gå som en människa i dem (utan snarare som en gravid kossa som promenerar i gyttja), och dessutom trampar snett så att klackarna blir helt utslitna, om man kort sagt ser riktigt jäklig ut, varför gör man det då? Borde man inte åtminstonde träna lite innan man ger sig ut bland allmänheten?
Dessa kvinnor har för övrigt alltid sönderblonderat hår och rosa läppstift. Och de bor nästan uteslutande i en förort.

 

Om, mot förmodan, någon tonårskille skulle läsa detta så kommer här ett meddelande till dig; att stå nere vid stationen och våldsamt sparka på en cykel och vråla ”FY FAN VA’ MED STRYK HAN SKALL HA, FY FAN VA’ JAG SKALL SPÖA HONOM” får dig att framstå som ett mongo.
När jag var i din ålder så ägnade jag kvällarna åt att sitta hemma och tokrunka till någon tjej i skolkatalogen, och det tog varken jag eller samhället någon skada av (fan vet hur det gick med den stackars flickan dock). Testa det. Naturligtvis skall du titta på den där tjejen i din klass du är kär i (ja, du vet, hon du brukar kalla hora i skolan. Jag känner din sort).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag pinade mig till jobbet i högklackat nu i veckan ... för att jag skulle försöka vara fin :D

Men ... jag behöver nog träna lite till på skridandet ... således borde jag passa bra i förorten :)

/ H

MP sa...

Nej du! Du hör inte hemma i den där kategorin! Även utan att ha träffat dig så är det lätt att avgöra att du har lite mer klass, typ.

Tack för alla kommentarer! :-)

Anonym sa...

Hur som helst ... att gå snyggt i högklackat är inte lätt! :)

Men berätta nu, hur trivs du i din nya lya?

/ H

MP sa...

Vad vet jag? Jag har aldrig provat! För övrigt är jag säker på att du alltid är fin.

Jag trivs oförskämt bra! Nästan allt är underbart! T.o.m. jag är lite underbar!

Anonym sa...

Det där måste gälla endast Stockholmsförorter. Jag är helt övertygad om att jag kan föra mig i klack. Väl? Jo. Ja. Visst?

Jag får satsa på cykelgrejen istället, det verkar som nyttig agressionsterapi.

MP sa...

Linda:
Men så har du inte blonderat hår heller...(väl?)

Visst, men byt skor innan du börjar sparka!