tisdag 10 juni 2008

Färdigfrankerat.

I dag upptäckte jag något som jag, internetanvändare som jag är sedan mer än ett decenium tillbaka, inte sett förut, nämligen färdigfrankerade kuvert. Så praktiskt!

Icke-frankerade kuvert kostade fem kronor, frimärken kostar fem och femtio; summa femtiotvå och femtio för fem stycken brev. Fem stycken frankerade kuvert kostar femtifyra och femtio. Man får alltså betala två spänn extra för att slippa slicka fem frimärken.

Om vi antar att slickande och klistrande tillsammans tar fem sekunder per frimärke, tjugofem sekunder sammanlagt... jag är inget mattesnille, men jag får det till en timlön på tvåhundraåttioåtta kronor. Och det är väl helt ok?

 

Nu väntar jag bara på de färdigadresserade kuverten, jag har nämligen förbannat dålig handstil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du skicka kärleksbrev? :)

/ H

MP sa...

Sure, om du ger mig ett färdigadresserat kuvert så! :-p