torsdag 5 juni 2008

Jag är så jävla duktig.

Eller inte. Lat är jag i alla fall. Lat men duktig. Lat *och* duktig? Skit samma.

I dag har jag hämtat ytterligare tio banankartonger (varför är det bara jag som banankartongbloggar?!), nu har jag alltså hämtat summa trettio. Fan om det inte räcker.

Och så har jag burit över lite prylar till nya stället, mest kläder, så nu sitter jag där (här?) och dricker ett glas vin och hämtar andan.

Jag har även hämtat kabelmodemet på "posten". Det står i hallen och försöker ansluta nu, det kan tydligen ta upp till en timme. HALLÅ!!!! Det är 2008, inget som har med datorer att göra skall ta en timme! Max en minut. Bajs-ComHem. Jag saknar redan stadsnätet hemma (gamla hemma alltså), där är det minsann bara att koppla in sladden så kan man porrsurfa på en gång.

I morgon blir det STORA packaredagen, så det är tveksamt om det blir något bloggande alls, men eftersom jag tänkte sova på nya stället ( i morgon alltså) så borde jag kunna ge er, trogna läsare, en uppdatering framåt kvällen.

Ja just det, mamma har ju lovat att komma och hjälpa mig att packa. Min mamma kan inte planera. Första budet var att hon skulle komma i dag, sedan blev det sent i kväll, nu börjar det luta åt i morgon vid lunch. Fan, det är ALLTID så med morsan. Själv är jag tvärtom, alltid ute i god tid, packad och klar. Utom just när det gäller att flytta då.. ;-)
Lördag kväll kommer jag dock garanterat vara packad och klar, tack och lov kom jag på att det är helgdag i morgon så jag slank in på systemet och köpte en platta öl och en wiskey så jag har något att bjuda bärarna på.

 

Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, har du flyttat nu ... grattis då, till ett förhoppningsvis bättre boende :)

Duktig, du ... som klarat att flytta i värmen :)
Själv flyter jag snart bort, utan att ens ha flyttat :/


Må så gott!
/ H

MP sa...

Tack!! :-)

Men sommar som är så underbart! När man kan lägga energi på annat än att hålla kroppstemperaturen uppe...

/X