fredag 13 juni 2008

Fest!

Jag var på fest i kväll. Inget avancerat (uppenbarligen, eftersom jag redan är hemma) bara en liten födelsedagsfest. En liten fest hos någon som betydde betyder mycket för mig. Men jag är glad för hennes skull, hon har hittat en fin kille, han verkar verkligen trevlig, verkligen trevlig!

Men det känns ändå en aning neråt här. Jag skulle så gärna vilja ha någon att bara prata med, som jag kunde med henne. Jo jag kan nog, egentligen, fortfarande säga vad som helst, men det känns konstigt. Så jag avstår.

Jag kan alltid blogga i stället. Eller kolla en film.

 

Kram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog svårt att kunna behålla den där särskilda förtroligheten med någon - den som kanske fanns en gång på den tiden som var före den där verkligt trevliga killen.

Jo, det är väl så ... blogga kan man alltid göra ... eller kolla på film.

Kram på dig, denna förlustens kväll (ja, alltså Sverige vs Spanien) ... det borde varit en förlustelsens kväll. Om det fanns någon rättvisa :)

/ H

MP sa...

Jag tror nog att den där förtroligheten återkommer. Egentligen är den inte ens borta, bara lite.. opassande. Eller opasslig. Om jag bara går vidare (och på några nitar naturligtvis) så är problemet snart helt ur världen. :-)

Ja, jag hörde på radion att något svensk lag visst varit ute och kickat boll och förlorat. Sedan bytte jag snabbt kanal. Jag har bytt kanal ganska många gånger i dag..

Anonym sa...

Ja, du får se fram emot en ny förtrolighet :)

Hoppas du slipper nitarna. De är så onödiga och energikrävande.

Kanalbyte ... ja, men vad gör man när alla kanaler förmedlar blä-tråkiga saker? När det inte finns fler kanaler att byta till?

Och hur går det med kranen? Den i köket :)
Droppar fortfarande?


Söndagskram / H

MP sa...

Nitar är nog svåra att undvika om man inte bara sitter hemma och bloggar. Vilket jag iofs gör. :-O

Då stänger man av radion. :-)

Den droppar.. men jag har kommit på att om jag låter den droppa på en disksvamp och sedan låter vattnet sakta rinna ner i diskhon med proppen i så blir det helt ljudlöst. Tills diskon är full och det börjar sippra över i vasken. Men om jag bara ser till att diskhon inte är full med disk så räcker det gott och väl hela natten! Lycka!

Kram kram! :-)