lördag 7 juni 2008

Lägenhetsinnehavare.

Det har jag i och för sig varit länge. Men nu bor jag i stan! Efter fjorton år i förorten har jag äntligen kunnat återvända till innerstaden! Och till på köpet till just den stadsdel där jag en gång föddes! Lovely! Jag tror jag skall be mor om en kopia av mitt födelsebevis att rama in och ha på väggen. Dagen har alltså ägnats åt att bära! Bära upp, bära ner, bära in. Bärabärabära! Tur att man har vänner som kan hjälpa till!

Eftersom det naturligtvis är lite party i kväll, i ensamhet dock, så tänkte jag fira med ett paket cigg, alltså promenerade jag just ner till Ica. Och vem står före mig i kön tror ni? Nej, inte Blondin-Bella (jag bor i en annan stadsdel), utan Philip Zandén! Ni vet, han som spelade Flemming i "Bröderna Mozart" (c:a 25% av mina läsare vet vad jag pratar om nu)!  Han verkade glad och trevlig.

För övrigt är jag totalt ledbruten och skulle behöva en helkroppsmassage. Dessvärre "gjorde jag slut" med min KK i kväll (via sms, förstås), så jag får försöka smeta in tigerbalsam på mig själv, hur fan nu det skall gå! Jag kommer antagligen att sträcka mig.

För övrigt så satt det en vacker (och ganska berusad) flicka på porten när jag kom tillbaka från Ica, och jag tror minsann att hon flörtade lite med mig, men sånt har jag inte tid med. Jag måste ju ställa i ordning mitt nya hem!! ;-)

Det enda jag kan tillägga nu är att ett utlovat inlägg, om kvinnor i förorten, är mer eller mindre färdigskrivet, men också att det ligger i den stora datorn.. och den är inte in-/uppkopplad än. Comhem strular fortfarande..

Jag är glad! Är ni glada? Jag hoppas att ni är det i alla fall, alla fyra! Kram på er! :-)

 

P.s. Dålig grej: jag måste flytta två gånger till det närmaste halvåret! Lägenheten skall nämligen renoveras så jag måste flytta ut i två månader eller så i höst. :-(

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du har fått slita :)

Kanske inte så smart att göra sig av med sin privata massös sådär i brådrasket förstås :D

/ H

MP sa...

Nej, hade jag vart smart så hade jag väntat. Men jag är inte smart. :-)

Anonym sa...

Gud vad SMART du är! Bra. :-)

MP sa...

Ja Linda, kanske ÄR det faktiskt smart.. Frantiden får utvisa. :-)