onsdag 18 juni 2008

Så bor man om man är lyckligt ovetande.

Först en översiktsvy av mitt kombinerade sovrum och vardagsrum. Sängen skall nog ut i hallen vad det lider.

_D2C60072008-06-18_13-47-58

 

Närbild på mina 70-talsgröna gardiner (som jag satte upp i dag!!), nåja det blir i alla fall mörkt..

_D2C60082008-06-18_13-48-14

 

Och så det man inte vill se. Banankartonger. En hysteriskt rosa filt som ersättning för dörr mellan kök och vardagsrum. Bokhyllor enbart fyllda med pappkassar.. Usch!

_D2C60112008-06-18_13-48-56

7 kommentarer:

Åsa sa...

Men hur många banankartonger är det??

Vad fint du har det, vart skulle jag sova sa du sa du?

MP sa...

Drygt trettio stycken. Böcker, porslin, prylar...

Tack! Jag har inte bestäm mig riktigt än, troligen bygger jag en sovalkov i hallen där kartongerna står nu. Men det kan bli ett sängskåp också, antingen i hallen eller i vardagsrummet. Jag får se när lägenheten har blivit renoverad.

Anonym sa...

Lättstädat :)

Ser fint ut ... sånär som på det rosa spöket.

Du äter tydligen fler bananer än mig. Bara en iakttagelse :)

Anonym sa...

... och ha en fin midsommarhelg!

Kram! :)

/ H

MP sa...

Lättstädat vet jag väl inte, har inte riktigt försökt än..

Spöke var rätta ordet! Ser ut som lilla spöket Labans homosexuelle storebror, jag fattar inte hur jag kunde somna i går!

Då äter du inte mycket bananer, för jag hatar nämligen bananar! Antagligen har det något med Clownen Manne att göra.

Det samma, hoppas att din blir bättre än min, jag skall nämligen jobba natt på själva aftonen, sedan åker jag dock ut i skärgården, så jag kommer antagligen inte ta livet av mig av pur tragik som den ursprungliga planen var.

Kram kram! :-)

Anonym sa...

Tänkte bara på att till ytan verkar det vara hyfsat lättstädat, inte så stort ... eller har du 12 rum till som du bara inte hunnit avbilda? :)

Jag älskar bananer! :D
Äter flera varje dag.

Jag ska inte fira aftonen på något särskilt sätt ... och på natten ska jag sova :)

Låter fint med din lilla skärgårdstripp, det blir säkert jättebra. Skulle bli hyfsat bra väder på lördag också.

Jag hoppas verkligen inte att du går i tankar om att utrota dig själv från jordens yta ... det låter inte alls bra isf :/

Kram!
/ H

MP sa...

Nej, så gott som allt som finns syns på den sista bilden, men när man har nog med möbler att möblera en trea så blir det trång och svårstädat i en etta! ;-)

Bara tanken på bananer gör mig på dåligt humör, låt oss tala om något roligare! T.ex. midsommar:

Jag kommer antagligen att gråtblogga lite på natten. Bara för att ha något att göra. OM jag inte lyckas sova på min rast, vilket vore bra med tanke på:

Bra väder på lördag? Trevligt!

Nej, jag tar nog inte livet av mig, lite beroende på vädret förstås. Vi får se.

Kram kram!